fredag 30 maj 2014

Glossybox maj 2014

Maj-boxen är här!

Jag har tittat lite på Youtube vad andra fått och hade vissa saker jag hoppades lite extra på... Tyvärr fick jag inte de två saker jag helst önskade, men är ändå nöjd med boxen som kom. Den var fullpackad med saker, så att jag inte fick prover på Sheer Cover-foundation är inte hela världen - jag har ett gäng foundations ändå...


Så här såg det ut när jag knöt upp rosetten och tittade i lådan...


Vi börjar då...

Be Your Mood Colour Boost - "Pigmenterad hårinpackning som fräschar upp din hårfärg. Du får två färger - använd den som passar dig bäst själv och ge bort den andra till en vän."

Jag fick färgerna Silver Blonde som ska "ta bort gula skiftningar i blont hår och ge en kall nyans, för dig som önskar platinumblond effekt" och Chocolate Brown som "ger en varm fyllig brun nyans till alla hår - mer mustig på mörka hår".

Detta är produkter jag gärna testar. Jag tyckte för övrigt att priset för originalförpackningen, 59:-, var mycket förmånligt och att vi dessutom fick med en rabattkupong på 10:- för valfri förpackning gör att jag garanterat kommer köpa en för att ha sen.

Originalprodukten är 200 ml och kostar 59:-, jag fick provförpackningar som innehöll 50 ml vardera.


Bangerhead Professional Fresh me Up! Dry Shampoo - "Torrschampo som fräschar upp håret mellan tvättarna och tillför både volym och textur. Produkten ger en torr och matt finish som absorberar överflödigt fett från hårbotten."

Passar perfekt även om jag tycker om att duscha och tvätta håret dagligen... det sliter mycket på håret och jag försöker dra ut på hårtvättarna och har börjat testa torrschampo. Vet inte riktigt vad jag tycker om doften på detta, men det luktar inte bajs i alla fall.

Jag fick en originalprodukt som innehåller 200 ml och kostar 129:-


Panos Emporio Deospray "Coco Sun" - "Fräsch deospray med en doft av underbar kokos och friska frukter som får vem som helst att längta efter ljusa, varma paradisstränder. Perfekt sommardoft!

Vi fick en annan deospray från Panos Emporio i en tidigare box, Goldflower, och jag tror att jag gillade den doften bättre än den här. Jag är inte jätteförtjust i kokosdoft. Den luktar gott, men jag är ändå osäker. Som deo under armarna fungerar den säkert - som parfym skulle jag inte vilja ha den!

Jag fick en originalprodukt, 50 ml, som kostar 149:-


Humble Brush Bambu-tandborste - "Miljövänlig tandborste med ett naturligt och nedbrytbart bambu-handtag. För varje såld Humble Brush skänks motsvarigheten av en tandborste för att bidra till bättre munhygien."

Den här blir perfekt som resetandborste! Handtaget var behagligt att hålla i, men borsten jag fick var mjuk och jag tycker om lite hårdare borst. Hemma använder jag min eltandborste, men när jag reser vill jag ha en vanlig och denna blir toppen till det!

Självklart en originalprodukt som kostar 34:-


Vichy Idéalia Eyes + Day Cream - "Lystergivande ögonkräm som trollar bort mörka ringar under ögonen och reducerar trötthetstecken. Du får även deras bästsäljande dagkräm i samma serie som gör din hy mjuk och slät med vacker lyster."

Vet inte om jag har otur eller om det vara är väldigt mycket krämer i boxarna för det har varit minst en i varje, oftast fler, och nu börjar jag få ett litet överflöd på krämer... även om jag försöker vara duktig att använda dem slaviskt.

Originalprodukten kostar 279:- st (ögonkrämen innehåller 15 ml och dagkrämen 50 ml). Jag fick provförpackningar med 3 ml vardera. 


Jag blev inte missnöjd med boxen, men den var heller ingen riktig "wow-faktor" den här gången. Produkter jag med glädje testar, men kanske inte skulle valt själv om jag stått inför valet.

    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar