torsdag 12 januari 2012

Bakvändavärlden

Idag började jag dagen med att sucka... avgrundsdjupt...

Gick i alla fall upp och duschade, tog en banan till frukost för det fanns inget annat, gjorde mig i ordning och åkte ut till jobbet för att hämta papper och ärenden som jag kunde sitta med hemma sen. Åkte tillbaka hem, stannade och handlade lite yoghurt, müsli och annat så förmiddagsmellanmålet blev frukosten som bytt plats med fruktstunden - bakvändavärlden.

Till lunch gjorde jag kycklingwok... blev inte helt nöjd med smaken, men det fick duga.


Pad Gai - Kycklingwok med mild "buljongsås"

Jag fick en hel del gjort under dagen och unnar mig nu en liten "vilostund". Har även gjort, och ätit eftermiddagsmellanmål och haft en liten fruktstund. Det blev "krabbelurer" eller som det hette när jag var liten, "Näs-Pers plättar" (om jag minns rätt).

Bilden lånad från Hemmets Journal. Orkade inte fota själv idag.

Nu ska vi ta en promenad och sen ska jag ringa några samtal till innan jag anser att arbetsdagen är slut. Imorgon ska jag åka ut till kontoret igen för då står fakturering på schemat...

 

1 kommentar:

  1. Krabbelur? Vad sjuttsiken är det? Låter som något Pippi Långstrump skulle kunna kläcka ur sig.

    SvaraRadera