onsdag 25 januari 2012

"Kär" vän kommit fram på nytt

Idag har Ehler & Danlos gett sig till känna i kroppen igen - så där lite grann för att påminna mig om att de alltid finns där - så jag inte ska glömma mina inneboenden.

Jag lever med dessa två hela dagarna och man vänjer sig efter ett tag vid att alltid ha ont någonstans, inte kunna sova, alltid ha huvudvärk osv... men ibland verkar det som att de vill påminna lite extra och kör igång nåt eget race för att jag inte ska gilla läget allt för mycket...

Så idag när jag vaknade första gången, kände jag att musklerna "vibrerade" i kroppen. Det är ett ganska bekant tillstånd och jag försökte somna om och sov nog kanske 10 minuter till och låg sen kvar i sängen en stund i hopp om att det skulle ge sig, men det gjorde det inte. Det blev mer och mer och till slut syntes det att benen skakade och jag kände att det rörde sig uppåt, mot bålen och armarna. Det är inte farligt, men sjukt obehagligt och när det kommer till nacken/huvudet och det skakar som hos en Parkinson-sjuk är det inte roligt längre.

Ibland önskar jag att det gick att ta ett litet piller så det försvann, men det gör det tyvärr inte, så jag klädde mig och åkte till jobbet - det går över när det går över. Musklerna protesterar för det ständiga arbete de får hålla på med och detta var varken första eller sista gången...

Har provat vräka både Ehler och Danlos, men de verkar ha lagen på sin sida och stannar där de är... Dumjävlar!

2 kommentarer: