söndag 15 januari 2012

Slå klackarna i taket

Köpte två par högklackade skor igår. Det ena paret var bekväma och går nog att använda både till fest och vardag. Det andra paret köpte jag för att jag tyckte de var snygga och kanske till och med sexiga. Jag provade inte skorna innan jag köpte dem för de kostade bara 40:-/par och jag tänkte "går det, så går det".

Det ena paret var som sagt bekväma... det andra - inte så mycket. Jag kan sitta och se snygg ut i dem men att gå eller än värre dansa skulle nog vara som att släppa ut Bambi på hal is som man dessutom hällt såpa på och sen spolar vatten över för att ytterligare förhöja halkigheten. Skam den som ger sig - med träning kanske jag kan gå i dem, men tills jag känner mig redo får de bo i klädkammaren med Esprit-klänningen och lite andra kläder som ligger där och väntar på att jag ska kunna klämma mig i dem. 

Det kommer ta ett tag innan jag kan slå klackarna i taket med dessa - och i väntan får jag nog göra som Penny i "The Big Bang Theory" - ligga i soffan/sängen med benen sträckta mot taket och beundra mina nya skor och hur sexiga mina ben ska se ut sen...


 

1 kommentar: