söndag 1 januari 2012

Minus 89!!

Jag vågade ju vägra nyåret igår och sov djupt runt kl 21, men vaknade och var klarvaken några minuter efter kl 3, och inte hjälpte det att ta en extra sömntablett heller, så nu sitter jag här och är toktrött igen, men ska försöka hålla mig vaken åtminstone en timme till.

Om jag sover som jag ska i natt åker jag till jobbet imorgon med den bil som står (ivägen) här. Har en lista att sammanställa och maila iväg också, men den har jag gjort klar till hälften hemma idag så den kan jag egentligen fixa klar hemma lika gärna - återstår att se hur det blir... beror ju lite på John Blund.

Har mätt mig med måttband idag och från jag började mäta, 1 vecka efter operationen, har det försvunnit 89 cm på mätställena - ganska imponerande om jag får säga det själv! Jag vet vad jag hade runt magen när jag började flytdieten (110823) och runt midjan har det tills idag försvunnit härliga 29 cm!! Tänkte inte då på att mäta alla ställen och skriva upp tyvärr, men bättre sent än aldrig. På ca 4 månader har det försvunnit 29 cm runt midjan - det måste synas!

Grannen stannade mig tidigare idag och frågade om jag höll på att försvinna. Hon visste inte att jag gjort en operation och vi är inte så bekanta med varandra att hon har anledning att säga nåt sånt bara för att vara "snäll" - så det gjorde mig glad, så här på årets första dag.

Har letat efter det smakfria proteinpulvret på Apoteket, men de hade det inte hemma och på Apoteket Hjärtat fick jag med mig ett Energipulver istället, som inte innehöll protein utan kolhydrater - och de sa att de bytt förpackning bara, men att det var exakt samma som jag letade efter - vilket det ju inte alls var när jag läste lite noggrannare på förpackningen, så den har jag varit och lämnat tillbaka idag och beställt hem det pulvret jag faktiskt sökte. Jag hoppas det kommer på onsdag så kan jag börja med det ganska snart och se om det har någon effekt - för då kan man få det på recept i så fall och högkostnadsskyddet gäller.

Tror jag ska stänga av mobilen helt ett par dagar så jag får vara helt ifred, sova och slappa helt och hållet utan nån tanke på nåt annat - det skulle nog kroppen må bra av...

En halvdag på jobbet imorgon kanske och sen skita i världen... Låter som en bra idé!

1 kommentar: