onsdag 18 januari 2012

Utmaning

Blev utmanad av Celin Naminah och kan ju svara på det jag kan i alla fall...

1. Vad gjorde du för 10 år sedan?

För tio år sen bodde jag på Hammarö med mitt ex, jag sålde restaurangutrustning och var galet trött på mitt jobb, men nöjd med livet i övrigt.

2. Vad gjorde du för ett år sedan?

För ett år sen höll jag på att gå upp i atomer pga den inkompetente kirurgen på USÖ, höll på att ge upp hoppet om att någonsin gå ner i vikt - little did I know att jag ett år senare skulle vara opererad i Göteborg och på god väg till ett mycket lättare liv...

3. Fem snacks du gillar?

Jordnötter
Chilinötter
Nachochips med Chunky Salsa
Fetaostknyten
Brödpinnar med sesamfrön

4. Fem sånger du kan hela texten till?

Oj... säg vilka låtar jag inte kan texten till, lär mig texter på nåt sjukligt sätt...

Closest thing to crazy - Katie Melua
Hotel California - Eagles
Death on two legs - Queen
Hero of war - Rise against
Hönan Agda - Cornelis Vreeswijk

5. Fem saker du skulle göra om du var mångmiljonär?

Dela med mig till mamma, syskon och syskonbarn
Resa
Köpa hus
Skaffa en lite större bil än min Punto
Spara till sämre tider

6. Fem dåliga vanor?

Humöräter
Måste alltid ha rätt
Bekväm (ibland till och med lat)
Surar lätt till för småsaker
Ogillar sociala sammanhang och håller mig därför undan i perioder

7. Fem saker du gillar att göra?


Laga mat
Fotografera
Jobba
Sitta i soffan med laptopen i knät och tv'n på
Baka

8. Fem saker du aldrig skulle klä dig i, eller köpa?

Nätstrumpor, eftersom det skulle få mig att se ut som Fröken Kassler, med flubbret som buktar ut mellan trådarna...

Jag kommer aldrig köpa en Shake Weight från Twins/TV Shop..

9. Fem favoritleksaker?

Kameran
Datorn
Laserpekaren tillsammans med tre leksugna katter
iPhonen
Kitchen Aid'en


Jag skulle som nr. 10 utmana 10 andra som jag skulle vilja se svara på dessa frågor, men den punkten hoppar jag eftersom de bloggar jag läser redan blivit utmanade och så många följer jag inte heller...

1 kommentar: