tisdag 17 januari 2012

Samtal

Efter gårdagens besked har jag dragit mig lite för att ringa min mosters man, men insåg att det bara är att "ta tjuren vid hornen" så att säga. Ringde honom nu under kvällen för att höra hur det var med honom och även för att erbjuda min hjälp om det fanns något jag kunde göra.

Det var ett bra samtal, även om det inte var jättelångt, men det går bra med flera kortare samtal också. Han vet nu att jag gärna åker och hjälper honom plocka och sånt om han känner att han behöver hjälp, eller bara vill ha sällskap. Det tar mig bara ca 1½ - 2 timmar att åka och det spelar ingen roll om det är vardag eller helg eftersom jag har mitt jobb med mig i telefonen - oavsett var jag är...

Pratade med mamma också för att se hur det var med henne idag och självklart är hon ledsen - konstigt vore väl annars... det är jag med, men jag har fortfarande inte sagt nåt på jobbet, mer än till lille dansken som ringde på eftermiddagen och efter en stund frågade vad som var fel eftersom han tyckte jag inte lät som vanligt och eftersom vi jobbar ganska nära varandra, kan prata om allt och liksom känner av varandras humör. För honom behöver man inte sätta upp nån "fasad" utan är man ledsen eller arg så är det helt okej att vara det... Det är det säkert med de andra på jobbet också, men det känns ändå lite bekvämare med honom av nån anledning.

Nu ska jag se på tv en stund innan det är dags för sängen... måste sova tillräckligt för att orka åka fram och tillbaka till Arlanda imorgon natt. Får låna jobbets Jeep att åka i eftersom vår Volvo ska på service på torsdag morgon och killarna kör den till verksta'n åt mig så jag slipper åka ut särskilt för det tidigt på morgonen. Jeepen är ju dessutom lite skönare att åka i än Volvon...

Ja, ja... nu är det dags för lite vätska och sen Komeditisdag på 5:an.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar