lördag 31 december 2011

Årsavslut

Rubriken har inget med bokföring att göra, tack och lov... men det kan få - eller jag kan få, rättare sagt, eftersom chefen funderar på att ta hem delar av bokföringen från byrån som gör den och det är okej för mig...

Vad ska man säga om 2011 då? Det började lite skakigt med ett nej från kirurgen, som godkänt operationen på USÖ och ett krav från mig på ett second opinion. Jobb, som vanligt. Träff med annan kirurg i juni och ett nytt godkännande. Resa till London i juli. Flytstart i slutet av augusti. Operation 12 september. Jobb, som vanligt direkt efter. Fyllde 35 i slutet av september och firade det med lite mosad mat. Jobb, viktminskning och planering av måltider. Ringarna jag använder är inte längre fastväxta på fingrarna. Triumf. Blev tvungen att avliva min äldsta katt pga sjukdom. Ledsen. Jobb. Storleksbyte på kläder. Lite ilska. Lite mer ilska. Rena atombomben. Julafton. Irritation. Avreagering. Jobb. Nyår.

Spännande år med trist avslutning som jag hoppas inte sätter tonen för hur 2012 kommer bli!

Vi skulle egentligen varit till bekanta i Kumla idag, men jag sov inget i natt, har huvudvärk och orkade inte så gubben fick åka själv och än en gång firar vi nyår på olika ställen, men det gör mig inte särskilt mycket faktiskt. Det är som vilken annan kväll som helst för mig och imorgon ska jag lära mig skriva datumet på nytt sätt...

(Bilden är tagen förra nyår från vår in-nätade balkong...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar