lördag 10 december 2011

Jag är, ta mig tusan, bäst!

Startade dagen med att somna om eftersom jag tyckte att kl 7 var för tidigt att vakna och gå upp, på en lördag. Låg sen och drog mig till 10.30, gjorde mig i ordning och åkte iväg för att handla till mitt projekt som skulle påbörjas OCH avslutas idag!

Kl 14.50 var jag helt klar, hade både handlat, påbörjat och avslutat projektet, ställt tillbaka allt, kastat, ätit och satt mig i soffan - rätt stolt över mig själv! Om vi flyttar snart kommer jag kräva att en hantverkare kommer och fixar allt i nya bostaden innan vi flyttar in (inte för att en flytt är särskilt sannolik i dagsläget, men ändå)!


Det ser kanske inte fackmannamässigt gjort ut, men det är gjort i alla fall och jag är nöjd! Ett irritationsmoment mindre i vardagen. Och efter denna bravur funderade jag på vad man egentligen ska med män till - vi kvinnor kan nog, jädrar i min lilla låda, bättre!

Nu ska jag börja göra middag, fast jag vet inte riktigt vad än... Imorgon blir det ingen lång sovmorgon för jag ska köra till Stockholm och tillbaka för att lämna av svärfar som ska ut och resa. Hoppas vädret är hyfsat bra och att vi kommer iväg hemåt igen hyfsat tidigt...

Förresten - även om det först verkade vara en toppenbra idé att förvara spikar på "hyllan" är en spikfylld bh inte jättebekväm...

1 kommentar:

  1. Eller hur, nu måste jag bara komma i form igen,
    för att den skall sitta bra. =)

    Nej, jag tycker att du skall skriva om sjukdomen
    och hur den påverkar dig.
    Det är ändå en stor del av ditt liv.
    Och du är inte gnällig, du skriver bara om din
    verklighet, som jag tror många vill ta en del av, för att lära känna dig bättre!

    SvaraRadera