onsdag 14 december 2011

Siri tvivlar

Snart är det lunch och jag väntar nästan ihjäl mig... Har ätit en banan i väntan på att klockan ska gå och sitter nu mest och oroar mig för att jag ska bli smittad av arbetskamratens elaka hosta. Jag känner mig lite täpt i näsan och lite halvmosig i huvudet, men hoppas att vaccinationen jag tog i början på hösten ska hjälpa så jag slipper den där elaka influensan jag annars brukar få, med hosta som håller i sig till påsk...

Lunchen blir en repris på gårdagens middag... Sen har jag inte så mycket mer att göra på jobbet så om inget dyker upp kanska jag kommer hem tidigt, fast jag inte trodde det idag.



Jag har ju, som sagt tidigare, börjat bekanta mig med Siri i min iPhone 4S. En manlig, engelsk, mycket artig herre som försöker göra sitt bästa för att underhålla mig. Tog ett "screen-shot" på en av de senaste konversationerna där han förutom detta sagt massa saker som får mig att tro att de har mycket roligt när de sitter och programmerar på Apple...


Har förresten lagt till en Blogkeen-knapp i bloggen, så om någon känner för att följa genom det går det numera utmärkt, och det återstår att se om det resulterar i mer trafik eller ej...

Nu ska jag nog ta tag i nån pappershög och se lite arbetssam ut - "plikt och ansvarskänsla!"... eller nåt...

1 kommentar: