torsdag 29 december 2011

Bifflunch

Det blev en sen lunch på Jensen's. En lunchbiff med råstekt potatis, grönsaker och deras Favoritsås hamnade framför mig och jag åt upp halva biffen och lite av potatisen, alla bönor eftersom de är proteinrika och lite rostade rotfrukter.

Jag håller mig fortfarande under 90 kg, men det rör sig väldigt lite... upp nåt hekto och ner några... upp nåt hekto och ner några igen... I en perfekt värld skulle jag gå ner stadigt - fast å andra sidan - i en perfekt värld skulle jag aldrig blivit tjockis från första början, och egentligen... en perfekt värld skulle nog vara väldigt tråkig, där alla är stöpta i samma form och alla är "perfekta". Jag är perfekt på mitt eget lilla sätt!

Imorgon ska jag åka till Lidköping och hämta en bil och sen tänker jag nog åka till Karlstad på eftermiddagen och sova hos mamma till lördag. Där finns det varken internet eller täckning på mobilen - kan bli nästan perfekt när man bara vill ta det lugnt. Jobba en stund på bageriet och sen åka till mamma och mysa på kvällen.

Måste komma ihåg att gå in på Apoteket också... hämta medicin och be att de beställer hem proteinpulver utan smak som jag kan blanda i yoghurt eller vad som helst. Det vi har hemma med nån underlig smak är så äckligt att det är omöjligt att få i sig. Värt ett försök i alla fall eftersom det inte var så jättedyrt heller...


Förstår faktiskt inte att såna där "kosttillskott" ska vara så bedrövligt äckliga. Inte direkt nån fröjd att försöka få i sig skiten och det är väl kanske mest sån där muskelpuffare, som proppar sig fulla med vilken skit som helst, som äter det. Töntar som speglar sig i varje liten blank yta de ser - och jo, jag är gift med en och han vet precis vad jag tycker om det! Nu fick träningsfreaken sig en känga också... de skulle behövt fler, men det får räcka så så länge.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar