tisdag 13 december 2011

Ordningen återställd

Det står en liten flaska med iskall julmust i kylskåpet och även om jag är sugen att ta lite så sparar jag den nog till imorgon... tycker inte om när dricka som är menade att ha kolsyra i sig blir avslagen och då har jag ju något att se fram mot under dagen.

Har jobbat hemifrån idag och gubben kom hem strax efter lunch så ordningen är återställd... Efter att vi ätit lite åkte vi och postade julkort till min lilla moster, hämtade ett paket och åkte sen till svärmor och drack te.

Till middag blev det ris och en asiatisk gryta... typ Szechuan med strimlat fläskkött och grönsaker. Inget färdigt ur en burk utan gjort från grunden och det bästa med sån mat är att det är färdigt på typ 5 min fast man gör allt från grunden (riset tar ju några minuter till att bli klart om man inte har klart sen tidigare). Gjorde dessutom tillräckligt mycket för att det ska räcka till två matlådor också. Lunchen för morgondagen fixad!

Jag har funderat lite på om man, tillsammans, med andra bloggare kan starta nån liten "present-kedja". Jag skickar en present till någon bloggare, inget dyrt men eventuellt lite personligt, som sen skickar något till någon annan, som skickar till en tredje och så vidare tills man gått varvet runt bland de som vill vara med... Kanske blir svårt att genomföra, men en idé jag lekt lite med ett tag i alla fall...

Sugen på kvällsmackan, men KATASTROF!!! jag har glömt köpa ny kaviar så jag får väl klara mig utan den... ska se vad jag kan hitta i skåpen istället. Natti!

1 kommentar:

  1. Låter som en spännande och kul grej det där med "present-kedjan" =) Kan det bara anpassas till att skickas när man har pengar ja då är jag med. =)

    SvaraRadera