onsdag 7 december 2011

Vad gör ni?

Borde kanske ta en tidig kväll, men det verkar inte bli så...

Imorse bar det iväg, tidigt, för lite jobb, som innebar att köra en helt okej bil med sommardäck genom snöoväder till Örebro för att finna att min p-plats var snodd av någon som fick trixa rätt bra för att ta sig ut när jag hade klämt in mig precis bakom för att låsa in honom.

Kvällen har spenderats i soffan med tre varma katter, lite mat, vatten och TV4 Komedi.

Vad gör man på kvällarna när allt är städat, allt är diskat, allt är tvättat, ihopvikt och inlagt? Ska man smutsa ner saker för att få nåt att göra eller är det tillåtet att bara sitta och inte göra nåt?

Träna? Jo, det borde jag definitivt, men trist att göra själv och jag är dessutom lite för bekväm... men jag måste för vågen står bara still annars känns det som... En annan dag kanske...

Vad gör folk när de är hemma egentligen? Efter jobbet? De som, som mig, inte har barn? Det finns ju bara så mycket att putsa och feja på, man har ju bara ett visst antal naglar att fixa med, får inte plats med hur mycket bakat som helst i frysen och lusten finns inte där alltid heller...

Jag ska nog sluta fundera, dricka upp mitt vatten och lägga mig och spela "Where's my water?" på min AjFån...

2 kommentarer:

  1. Är det inte olagligt att köra med sommardäck i vinterväglag? Eller är det jag som är snurrig nu?

    Missförstå mig inte nu, jag vill inte att du ska krocka. Men vad händer om du skulle göra det eller bli påkörd när du kör en bil du hämtar?

    SvaraRadera
  2. Tack, men det känns som att det enda jag gör är klagar det senaste, måste bli gammalt.

    Haha, vilket jobbigt arbete du har, ni är inte
    älskade. ;D
    Vilken hemsk sjukdom, det får en undra ibland varför
    vissa människor skall ha det så mycket svårare än andra.

    SvaraRadera