tisdag 6 december 2011

Magsjuk - kanske

Igår, på jobbet, blev jag hemskt dålig i magen och innan kvällen var slut hade jag tappat räkningen på hur många gånger jag besökt toaletten, men jag mådde inte direkt jättedåligt ändå och hade inte ont nånstans, frös bara lite så jag försökte äta lite när jag kom hem... men det kom ut ganska snabbt igen.

Var fortfarande lite knepig i magen när jag vaknade så jag valde att jobba hemifrån idag för att vara på säkra sidan.

Har fått lite gjort, både hemma och jobbmässigt. Den som designat knopparna till vreden på en normal spis (ingen sån där induktionshäll med integrerade knappar) måste ha varit en man som aldrig hjälper till med städningen i hemmet för tusan vad det finns små smutsgömmor på dem... överallt! De har nu fått bada i Yes, kokande vatten och lite ättika, jag har skrapat i de små kanterna där det gärna samlar sig stekflott och sånt, så nu ser de lite bättre ut.

Har en bil på väg mot Örebro, där kunden själv kör hit bilen för att minska kostnaden, så där är jobbdelen... förutom lite mail och pappersarbete jag kunde sköta från soffan.

Har även kontaktat restaurangen vi ska till för att äta julbord innan vi stänger för helgerna, för att kolla om de accepterar det kort jag får som talar om att jag är gastric bypass-opererad och äter mindre portioner (=lägre pris på menyn). Hovmästaren mailade mig att jag var hjärtligt välkommen, önskade att jag får en trevlig kväll tillsammans med arbetskamraterna och att de bjuder på det lilla jag klarar äta. DET är fin service det! Tack Restaurang Slottskällaren/Elite Stora Hotellet i Örebro!

Titta in senare/imorgon för en liten överraskning...

1 kommentar:

  1. Instämmer.... Bra service, inget snack om saken. Du får tala om sen om maten var god. =)

    SvaraRadera