måndag 22 augusti 2011

110822

Arbetstelefonen ringde - "dolt nummer" - förbereder mig för ett kundsamtal och laddar för att bli hård och fyrkantig.

I andra änden börjar en tjej prata och frågar om jag är jag, vilket jag ju de flesta dagar är...

Det visade sig att det var koordinatorn på Sahlgrenska och att hon ville bjuda in mig för provtagning, möte med narkosläkare och kirurg, nästa vecka på onsdag.

Fick även tid för operationen - det kommer blir den 12 september.

Det är snart! Tiden går snabbt! Om tre veckor, vid den här tiden, ligger jag tämligen nyopererad och har förhoppningsvis lite ont eller känner att de gjort något med mig i alla fall.

Hotellrum är bokade både inför provtagningen samt inför operationen då tågtider inte passar och vem vågar lita på att SJ kommer fram i tid? Nej, det är bättre att ta det säkra före det osäkra och åka kvällen innan och sova (försöka i alla fall) på hotell i närheten av sjukhuset.

Bakgrunden och allt krångel bakom denna operation kommer i ett separat inlägg.

Till jul kommer jag inte längre vara tjockare än själva jultomten!! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar