tisdag 23 augusti 2011

Första dagen...

Vet inte om jag ska se dagen som ett misslyckande eller ändå vara stolt över det som fungerat som det ska?

Jag drack min shake till frukost kl 8. Åkte till jobbet och gjorde det jag skulle och kl 12 gjorde jag en lunchshake. Uppgifterna tog slut och jag åkte hem till svärföräldrarna och tog kl 16 min tredje shake för dagen (denna gång blandad med vatten och det var inte att rekommendera!).

Svärmor och jag åkte hem till en bekant till henne och skulle hjälpa till med lite bakning och matlagning. Detta kommer jag inte delta i mer förrän operationen är gjord för det trycktes in saker i munnen på mig med orden "smaka lite bara" och "lite kan du väl fuska"... När jag förklarade att det var första dagen för bekantingen och att jag har tre veckor på mig att nå målvikten sa hon "jaha, bara första dagen - då gör det inget att äta lite, du har ju nästan tre veckor på dig sen" :S

Vad ska man säga? Jag smakade yttipytti lite av några olika saker de gjorde - och hade lätt kunnat äta mycket mer, men bet ihop och lät bli.

Väl hemma gjorde jag min sista shake för dagen.

Mellan allt det här "shakeandet" har jag druckit massa vatten, ätit isbitar, druckit te... så till den milda grad att blåsan är överfull hela tiden. Man ska dricka mycket under pulverdieten och det har jag tagit fasta på.

Är i och för sig inte tvingad till pulvret, men för att inte få i sig mer kcal/dag än rekommenderat är det ett enkelt sätt... Jag kommer byta ut nån måltid för att laga något själv som jag får tugga och känna smak från och något som är både varmt och kallt. Har gjort det förut och kan göra det igen!

Imorgon är en ny dag och jag ska ställa upp kameran nu för att ta första bilden *ryser*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar