söndag 28 augusti 2011

Drömmar...

Jag älskar matlagningsprogram - "Naked chef", "Two fat ladies", "Sweet Baby James", "Hellskitchen" osv, osv... Visa ett matlagningsprogram och jag tittar! Spelar inte så stor roll om det är en söt liten Baby James eller Jamie Oliver... elller kanske lite tuffare Gordon Ramsay eller grovhuggen Pär Morberg - jag tittar, gör mentala anteckningar och plockar ibland fram dessa när jag själv experimenterar i köket.

Nu, när jag inte får äta, tittar jag lika mycket, men lagar mycket mindre - men drömmer desto mer...

Inatt har jag lagat halvblodiga biffar, helstekt fläskfilé, jag har gjort Hasselbackspotatis, såser, sallader och vitlökssmör. Jag har bjudit och jag har ätit, jag har känt dofterna från kryddorna och smakerna i munnen.

Det tog emot att vakna och inse att min fantastiska omelettfrukost numera består av en måltidsshake... Fast jag börjar faktiskt gilla Noka choklad, klarar till och med av att dricka dem istället för att äta med sked, men jag tror jag ska köpa hem minimjölk att testa med istället för lättmjölk för det minskar kaloriintaget lite och viktminskningen kanske går lättare/snabbare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar