tisdag 30 augusti 2011

I Götet på Aston Villa

Det är alltså hotellets namn och har inget att göra med fotboll - tack och lov...

Rummet är helt okej i storlek och sängen lyxigt härligt stor och bara MIN!!!! Jag blev lovad ett rum med egen toalett och dusch, kliver in och ser toaletten men dusch finns inte... muttrar lite om att jag ska behöva gå ut och dela dusch med flera andra som säkert också ska upp i samma tid för provtagning... tills jag såg en liten bit av en slang sticka ut ovanför tvättstället och började hala upp den och tänkte att jag kanske ska duscha lite mitt på golvet, över toaletten, ungefär som i en husvagn liksom, tills jag märkte att handfatet satt på en lös vägg som man viker ut och tittelitut så kommer duschhörnan fram. Det är compact living! Men jag är nöjd, duschen finns på rummet och inte i nån korridor. Köket serverar frukost, men eftersom jag ska fasta från midnatt erbjöd de sig att fixa flingor, smörgåsar, fil, gröt eller vad jag ville ha nu när jag kom istället så jag fick nåt i mig. Tackade, men tog bara en kopp te och mjölk för att göra min shake.

Det blir samma vid nästa besök här som är inbokat, men då kanske jag kan ta en lite smörgås på kvällen i alla fall för sen får jag nog inte äta på länge eftersom det är dags för operationen då...

Återkommer imorgon med mer utförligt hur det gått på inskrivningssamtalet och allt.


1 kommentar: