torsdag 25 augusti 2011

Seg torsdag

Sitter på jobbet med mitt isvatten. Tacka gudarna för den som kom på ismaskinen! Och tacka chefen för att han köpt en!!

Idag ska jag avvika lite tidigare än normalt för att ta en tur till mamma. Där vankas det middag för de som får äta och en middagsshake för mig - yummie!! *sarkasm*

Det ger i alla fall resultat för när jag vägde mig imorse så hade jag gått ner lite drygt 1 kg. Inte många kvar nu och nästan 3 veckor på mig - det kommer gå utan några större problem.

Satt igår och studerade informationen jag fått från Sahlgrenska, komplikationer som kan uppstå, beräknad viktminskning, hur och vad man ska äta första tiden. Det som slog mig var att det stod att man i början ska kunna äta 2-4 dl per huvudmåltid (frukost, lunch, middag) för att sen öka detta till 4-7 dl. Är inte det väldigt mycket? Eller räknar de med dryck i "äta" för då kan jag köpa det... men att äta 7 dl på en måltid blir en jäkligt stor portion tycker jag!

Nåja, de frågorna och andra får jag svar på nästa vecka då jag ska på inskrivningssamtal och provtagning... Eftersom jag ska vara där så tidigt och tågtiderna inte passar har jag bokat in mig på ett hotell i anslutning till sjukhuset både inför inskrivningssamtalet och inför operationen. Tågbiljetter har jag dock inte bokat än, men det hinns...

Nu är det dags för lite seriöst jobbande... ingen annan med arbetsmoral har ännu dykt upp så jag får ratta det här skeppet själv en stund till.

1 kommentar:

  1. sv - Aha! Jag satt just och undrade varför du höll på med en läbbig shake. =) Men nu förstår jag desyo mera. Önskar dig all lycka. =)

    Själv äter jag vanlig mat så länge jag kan för de dära shakerna är ju inge vidare. Smakar gräs tycker jag. =)

    På lördag skall vi föresten till Norrköping, mannen kommer medverka på släktforskardagarna.

    SvaraRadera