söndag 28 augusti 2011

Resultat!


Det har gått segt, men vågen visar nu ändå resultat... äntligen! Efter att jag kom hem idag och hade ätit min lite sena lunchshake så visade ändå vågen på ca -2 kg mot startvikten.

Tror det är dags att ta en ny bild imorgon för att se om det syns nån skillnad på bilderna... misstänker att det inte gör det, men man vet ju aldrig.


Jag äter duktigt mina shakes alt en liten måltid motsvarande exakt samma mängd kalorier. Man kan äta ganska mycket bara man räknar och mäter och är strikt!

Har testat Nutrilette, NaturDiet, Cambridge och nåt mer förutom Noka - som jag fastnat för. Noka finns i flera smaker, jordgubb, vanilj, choklad och blåbär. Det finns även soppor och nudlar och inom kort kommer även en spagetti Bolognese samt att det i butik finns eller är på väg en måltidsbar i två smaker.

Jag har testat Nokas samtliga shake-smaker, men chokladen passar mig bäst. Jag tycket blåbär var lite för tråkig i smaken, jordgubb går an och vanilj fungerar utmärkt att kombinera med choklad för att få lite dessertsmak. Det går även att blanda i kaffe i både chokladen och vaniljen för att göra en vaniljlatte/chokolatte om man tycker det är gott.

Noka smakar inte massa havre eller så där "mjöligt" som de andra märkena och shaken blir verkligen som en milkshake. Absolut något att testa för den som vill gå ner i vikt - de är kanske lite dyrare än alternativen, men väl värt de extra kronorna då man slipper tvinga i sig nåt äckligt med kväljningar som följd.


2 kommentarer:

  1. Kan man köpa bara en smakportion av den dära Noka chokladshaken? Var i så fall? Har aldrig sett Noka och blir ju såklart nyfiken när du skriver att den inte är lika mjöligt havresmakande som de andra som jag personligen tycker smakar mixat torrfoder för hundar. (Ja, jag testade torrfoder för hundar med filmjölk en gång i mina mer knäppa tonår).

    SvaraRadera
  2. Kan tipsa om Modifast :) Deras shakes är riktigt goda också. Det finns även puddingar o annat. Inte heller så speciellt dyrt. Funkar galant.

    SvaraRadera