tisdag 8 oktober 2013

Anpassar mig

Hade helt glömt bort mitt paket som kom från E.l.f härom dagen! Hur kunde jag?!

I alla fall... det var några saker jag beställt och sen ett "höstpaket" med massa roligt som de på E.l.f plockat ihop - allt kommer komma till användning! Nu är detta ingen sminkblogg, så jag lämnar det så... med att jag fått ett paket och det var roligt!


Kontaktade min distriktsarbetsterapeut igår. Den damen förefaller vara lite mer än lovligt virrig, men hon kommer i alla fall på hembesök på fredag. Då ska hon även ha med sig en "vändsits" till bilen så det blir lättare att vända sig i och ur, hon skulle ta med någon form av "vändlakan" så det blir smidigare att vända sig i sängen när man har ont och eventuellt en förhöjning till sängen. De andra sakerna jag efterfrågat som exempelvis ståstödstol till köket, bolltäcke och ortoser till handlederna skulle vi diskutera när hon kommer. Bolltäcke och ortoser var tydligen inte hjälpmedel utan måste köpas av mig själv, men jag vill ju gärna testa ett bolltäcke innan jag köper det i så fall för det kostar ca 6000:- och ger det mig mer smärta än nytta är det rätt bortkastade pengar. Ortoser fattade hon nog inte vad jag menade med för det skulle jag köpa själv hos Varsam tyckte hon, men det är inte en plastskena med kardborreband jag menar - så jag får visa henne en bild när hon kommer. Kanske hon kan se något annat som kan underlätta vardagen också.

Det positiva är ju att allt går rätt fort i alla fall när hjulet väl satts i rullning... Är inte van vid det riktigt - att det händer saker, så snabbt, men det är en positiv förändring. 

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar