söndag 20 oktober 2013

Jankas blågräs

Lördagen spenderades i trevligt sällskap, men låt oss inte gå händelserna i förväg...

Tanken var att vi skulle gå upp och åka tidigt från Örebro. Jag sov uruselt (läs, ingenting) tills klockan blev ca 5:45. Då slumrade jag till så när alarmet gick var jag inte alls upplagd för att fara iväg för att vara bland de första i kön på utförsäljningen. 

När klockan var 8 kom jag upp, gjorde mig i ordning i lugn och ro och vi var väl framme i Karlstad ca 11. Utförsäljningen gav inte så mycket denna gång - en kavaj och en skjorta till gubben och en stickad tröja till mig. 

Vidare för att fakturera, vilket gick på ca 30 min, innan vi for och hämtade mamma för vidare färd till broder med fru. 

Där satt vi och fikade och pratade en lång stund tills kvällen huvudattraktion gick av stapeln - Café August, middag och musik av Jankas Blågräs. Himla trevligt!

Kvällen bjöd på många glada skratt, god mat, bra uppträdande - tror alla var nöjda!


Nu är detdags att ta kvällen... Detär väl jag, 93-åringarna på hemmen och 2-åringarna som vill/ska sova vid den här tiden...


  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar