onsdag 2 oktober 2013

Hundtricket

Broder var här med deras hund på förmiddagen idag för att de skulle ut och åka en sväng och inte ville ta honom med sig för att det skulle bli för många timmar i bilen...

Mina katter har aldrig sett en hund förut och var inte helt imponerade av deras nya bekantskap. Jojo är van vid katter och brydde sig inte ett spår.

Albin gjorde en "Lotta på Bråkmakargatan" och flyttade hemifrån med sin leksak och lite mat - ut på balkongen... men jag tror han kommer hem igen när det skymmer och blir lite kallare ute.

Max försökte, sitt allra bästa, att vara stor och stöddig, så när Jojo somnat smög han sig fram och la fram ett ordentligt "frääääääs!!!" och gick sen och åt hundmat som om det inte fanns någon morgondag. Jojo hörde inte fräset och brydde sig inte att nån liten krake försökte knapra i sig hans mat.

Jojo åker hem imorgon eftermiddag så jag tror säkert jag kan få dem alla tre att överleva natten.

Vi tog en promenad runt Rävgången och tittade på skuttande kor som verkade tro att det var vår, får som tydligen hade bråttom någonstans, fåglar och trollsländor. Nu får han vila lite innan vi tar en kvällspromenad.


Åkte förbi Statoil och köpte en 10 kronors-korv till mig och bad om att få köpa en kall korv till vovven. Statoilkillen är så himla rar så han gjorde i ordning en take away-box med fyra kalla korvar som jag inte fick betala för. Han tyckte det var gulligt av mig att beställa till hunden med och jag sa att det blir så tråkig stämning i bilen om jag äter själv. Jojo tyckte jag var toppen som bjöd på korv innan och efter promenaden. 

Fast... jag blir nog aldrig någon hundmänniska...

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar