måndag 14 oktober 2013

Bostadsanpassning

Håller god min, det gör jag vill jag lova. Är inte förtjust i denna kommunala arbetsterapeut! Hon är under all kritik, men det reder sig nog efter stormötet på Smärtkliniken då jag kommer föra fram mina synpunkter hur detta (inte) fungerat.

Fick i alla fall en förhöjning till toasitsen, med uppfällbar handtag, en förhöjning till sängen, men stabiliteten måste eventuellt förbättras och en sängbygel/grepp/handtag för att lättare komma i och ur sängen. Bygeln är lätt att bort för sängbäddning, om man får gäster och inte vill skylta med sin sjukdom/problem osv. 

Fick även ett par andra saker som jag lovade prova. Den för lättare i- och urstigning i bil blev jag besviken över - det var inte en sån jag menade och jag har testat denna, den fungerar marginellt bättre än utan, men korvar ihop sig, trycker och är otäck. 

Får nog ta ett snack med Smärtkliniken om att kommunikationen inte fungerar och hon säger att saker inte finns, som står med på deras hemsida. Det är flera områden där hennes kompetens inte räcker till och det vill inte jag lida för! 


Har även fått hjälp att lägga en ryamatta i vardagsrummet. Har inte bestämt mig än om den passar eller ej, men den får bo där tillsvidare...


  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar