torsdag 17 oktober 2013

Skruvat

Igår vardagslyxade vi det lite med middagen... eller, lyxa vet jag inte... det var vär så att färsen inte var den vanliga nöt- eller fläskfärsen, annars var ju rätten i sig rätt vardaglig - Kronhjortsfärsbiffar med potatismos och vitlöks- & timjansmör. Det blev, över förväntan, gott!


Det var vad jag orkade med igår. Idag jobbade jag hemifrån, kroppen orkade inte åka och sitta på kontoret. Vi hämtade två minibyråar på Netto som blev mitt dagsprojekt. Efter att sängen höjdes behövde vi bättre sängbord och vi hade dessutom inte likadana innan så det var inte så snyggt. Nu hade Netto kampanj den här veckan på en liten byrå (deras benämning) som jag räknade ut skulle bli perfekta som sängbord. Priset, 249:-/st, var dessutom riktigt bra eftersom sängbord annars kan vara nästan hur dyra som helst...

Det blev mitt uppdrag att skruva ihop dessa tingestar. Skruva möbler måste nog tillhöra de tråkigaste sakerna som finns. Får man dessutom en jätteplottrig beskrivning där pillidutt A ska kopplas ihop med grejsak K och det finns 23 skruvar av modell 4 och 33 av spik 7 brukar det alltid bli nåt tok, nåt fattas, nåt skruvas fel och jag blir gråtfärdig. 

Här hade danskarna tänkt till - varenda del var märkt med en bokstav, varenda skruv ordentligt sorterad i separata påsar som även de var märkta... allt var väldigt prydligt ordnat i den platta kartongen. Lika tråkigt att skruva, men lättare när man inte behövde leta efter rätt delar. 


Jag blev nöjd med resultatet. Det ser mer enhetligt ut i sovrummet nu. En huvudgavel skulle vara snyggt också, men det får bli ett senare bekymmer. 



  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar