söndag 6 oktober 2013

Lugn helg

Den här helgen har varit osedvanligt lugn, trots att jag var en sväng till Karlstad.

När jag kom hem igår hade vi bestämt att vi skulle gå på date, jag och maken, så vi duschade och gjorde oss presentabla innan vi for in till stan och åt jättegod indisk mat på Karishma. Mycket mat och vi orkade inte äta upp riktigt allt. Förrätten hette Pakaura vilket var friterad lök med smak av chili, spiskummin och koriander, med en myntasås - supergod!

Till varmrätt tog jag en Lamm Rogan, som är en lammgryta med massa god smak. Maken tog en Karishma Grill Garlic, vilket var tandoorgrilkad kyckling, lamm, fläskfilé och scampi med smak av vitlök och kryddor. Till detta hade vi ett Naan-bröd och massa goda såser/röror. 


Efterrätt orkade vi inte, men nästa gång... då blir det en Kulfi (indisk glass) och en Limelassi (yoghurtdryck med limesmak). 

Det regnade och vi var trötta så vi åkte hem och kröp upp i soffan ett tag. 

Idag har vi inte gjort många knop. Jag vaknade ganska tidigt och bestämde att jag skulle börja läsa "Varför gråter inte Emma?" och den avslutade jag, fyra timmar senare, efter ett antal tårar...


Max har fått en "mani/pedi" = jag har klippt hans klor och Albin har mest vilat...


Nu har jag bakat en citronkladdkaka och funderar på att ta fram nästa bok, men nöjer mig nog med en bit kaka och lite tv...


  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar