torsdag 12 april 2012

Gräsänka

Då var man gräsänka till på tisdag, eller nåt, då... Det är ju inte utan att jag måste erkänna att det faktiskt är skönt att vara ensam - för hur mycket jag än älskar min man så kan det inte vara nyttigt att tillbringa för mycket tid tillsammans - som både han och jag märker på mitt humör. Det är säkert en befrielse för honom att slippa mig några dagar också...

Började dagen med att lägga mig en liten stund till för kroppen var inte alls med på idén att gå upp. Jag hade tänkt strunta i en medicin jag tar och satte ut den för 5 dagar sen (tror jag), men det var inte så populärt så jag fick börja idag igen och känner redan att kroppen blir mer med på noterna. Kan inte vara nyttigt att få i starka läkemedel i kroppen hela tiden och jag tänkte att jag kanske inte har ont längre och skulle testa, men jag hade fel... nu är ordningen snart återställd.

Pallrade mig sen iväg till jobbet och fixade lite pappersarbete, fakturerade och tyckte sen att det räckte. Tog en sväng förbi - eller rättare sagt en omväg för att komma till - Mariebergs Köpcentrum. Joy hade 50% på vissa plagg och KappAhl gav medlemmar 30% på hela köpet, men jag köpte inget. Tittade bara, postade brev och åkte till Lidl för att handla lite mat...

När jag kom hem plockade jag lite och blandade smet till kebab. Middagen blev kebab, råstekt potatis, gurka, lök och tomat. Inte jätteupphetsande kanske, men gott. Kebaben är inte sån man köper på pizzerian utan mer som små, tunna, ovala pannbiffar med massa gott i. Blev så mycket att det hamnar några påsar i frysen också... tillsammans med portionspåsar med köttfärslimpan jag gjorde igår.

Har tvättat, dammsugit, diskat, tittat på tv, jobbat lite hemifrån, övat på fler Kissie-poser... jag förstår inte varför hon alltid står som om hon var kissnödig, blåsan håller på att sprängas och ingen toalett i sikte... det i kombination av en ständigt plutande mun gör att hon ser skitfånig ut tycker jag... så varför jag övar på Kissie-poser vet jag inte - jag har väl inget liv... Fejktuttar, fejkögonfransar, fejknäsa, fejkläppar, ditmålade ögonbryn och så smal att minsta bris skulle kunna blåsa henne av gatan - jag är i alla fall på riktigt!

Ska nog snart gå och dejta sängen för imorgon ska jag och dansken åka till Karlstad och hämta bil, sen ska jag bokföra lite för att åka tillbaka till Karlstad med det på lördag. (Hoppas lite på utförsäljning också för jag behöver verkligen en vårjacka och kan jag få en för max 100:- så vore det toppen!)

Hade tänkt vara lite extra tjejig idag och duscha, smörja in mig med nån gosig lotion och måla naglarna... Jag klädde av mig och stoppade kläderna i tvättmaskinen och la mig sen i soffan och fes istället - det funkade det med... sånt kan man göra när man är mol allena hemma.


Kebab med råstekt potatis och grönsaker

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar