fredag 13 april 2012

Lekt, nu är det dags för allvar

Det blev återtag i Karlstad idag sen fick jag för mig att jag skulle leka "Project Runway" här hemma.

En gammal kappa jag aldrig använt fick sätta livet till och genomgå en mindre förändring för att bli både kortare och mindre. Den var alldeles för stor så jag fick ta in den och längden blev betydligt kortare också. Nu behöver jag inte ha panik efter en vårjacka, men man får inte titta för nära på mitt handarbete för jag är absolut ingen sömmerska - och det syns när man synar i sömmarna... Min assistent blev trött och tog sig en lur i symaskinsväskan.


Nu är det dags att börja jobba lite. Ska bokföra klart och ta fram papper för deklarationen åt en i Karlstad som jag lovat hjälpa. Ska åka dit med allt imorgon, så jag borde bita i det sura äpplet och sätta fart för annars blir jag sittande halva natten.

  

1 kommentar: