lördag 28 april 2012

Igår: TGIF. Idag: EFIT - nästan

Klockan ringde några minuter efter 6 idag, men jag var redan vaken. Gick upp och i soffan låg två av terroristerna ihopkurade med varandra.


Gjorde mig i ordning och åkte mot dagens destination för lite shopping. 


På utförsäljningen hade det "genomfört" ett nytt kösystem. Du tar en valfri påse. Lägger den på backen. Lägger på en tyngd - sten, brädbit eller liknande. Sätter dig i bilen och låter en "vakt" gå ute i kylan och kolla så ingen mixtrar med din påse=plats i kön. *underligt*


Inte så mycket folk som jag förväntat mig eftersom det är "lönehelg". Det gick att gå runt och titta, även om det fanns en och annan vass armbåge. Hittade i alla fall lite och allt passade och blev toppen! (inkl ett par gardiner till köket)


Sen, en snabb sväng förbi bageriet för lite toabrejk och medtagande av fikabröd och färdkost i form av en rosa trekant. Nästa lördag ska jag dit och jobba igen...


Bergviks köpcentrum. På agendan fanns byte av skor, Apoteket, fika, mat och lite allmänt tittande i butiker.


Vi kom, vi åt, vi segade... McDonalds Happy Meal med morötter och mjölk till mig... vissa växer aldrig upp...


Underlig grön hundliknande sak på Apoteket.


Självklart blev det ett besök på Väskshopen och direkt när vi klev in sa hon i kassan "ÅH! Vilken snygg väska du har!!" om min Burberry. Hennes kollega kom sen och sa exakt samma sak och frågade dessutom om hon fick känna på den och då tänkte jag att hon direkt kommer märka att det kanske inte är en helt äkta väska (eller det vet jag ju egentligen inte, men misstänker). Hon tittade, kände och såg att vara i sjunde himlen och sa sen "Det känns verkligen att det är en äkta Burberry! Lyckliga du!! Och du har en sjal i samma också!" Ja, svarade jag, och en plånbok. Utan att säga att väskan MED plånbok kostade ca 250:- i Irak och att sjalen kom per post härom dagen och kostade ca 30:- inkl frakten från Kina... Det kan få vara min lilla hemlighet. 

Dock ångrar jag att jag inte köpte en "weekend-bag" i samma serie som väskan på bilden. Den hade perfekt storlek och var behaglig tyckte jag. Den skulle vara toppen när jag åker till mamma över helgen, eller liknande... får väl köpa den nästa helg när jag åker istället.


Vi fikade lite till och någon fick med sig ett Spöket Laban hem...


Sen åkte jag hemåt och här är Folkets Hus i Karlskoga... Karlskoga kan nog vara bland Sveriges tråkigaste städer...



Här hade jag tänkt lägga in en liten videosnutt, men struntar i det eftersom jag avskyr att se mig själv på rörliga bilder och höra min egen röst. Hemma möttes jag av en annan terrorist som vilade i hallen. 


Nu ska jag strax äta lite sen får jag se om jag orkar sätta upp nya gardinerna eller om det får bli en annan dag. Imorgon blir det lite systerumgåsande.

Tjipp tjillivipp!

  

1 kommentar:

  1. Du är utmanad. =)
    http://phantazia.blogg.se/2012/april/jag-ar-utmanad.html

    SvaraRadera