söndag 29 april 2012

Utmanad

Jag har blivit utmanat av Celine. Meningen är att jag ska svara på 11 frågor och utmana personer i min tur som jag ska hitta på 11 nya frågor till, men jag kommer sträcka mig så långt att jag svarar på de 11 frågor jag fått - det tycker jag kan räcka...

1. Har du något beroende?

Jag har tidigare varit sjukt sockerberoende, men har arbetat bort det, men tycker fortfarande att godis är gott. Så, nej, idag tror jag inte jag har något beroende... inget som ger mig abstinens i alla fall.

2. Vad skulle du inte klara dig utan under en veckas tid? (max 3 saker)

Mediciner, bilen (om jag jobbar under den veckan) - skulle vilja säga maken, men... ja, ibland gör det inte så mycket om han åker bort en vecka ;)

3. Du ska på semester och bo på en camping i två veckor, vad föredrar du, tält, husvagn eller campingstuga? Varför?


För det första skulle jag aldrig välja att åka och bo på en camping i två veckor. Det strider mot allt jag tycker är roligt och bra för mig som människa. MEN om jag ändå var tvungen att välja skulle jag välja stugan efter de andra alternativen inte är praktiska för vår familj.

4. Bärbar eller stationär dator? Vilket är viktigast för dig att ha om du bara får välja en?

Bärbar. Har 3 och skulle aldrig vilja byta ut dem mot en stationär!

5. Du blir bjuden på en resa till Australien och får ta med dig max en vuxen eller 2 barn. Vem/vilka följer med?

Vi har inga barn och det blir lite skumt att låna två för att åka till Australien så maken kan väl få följa med. Jag skulle vilja resa nånstans med min mamma också, men hon går aldrig och förnyar sitt pass så hon får stanna hemma.

6. Vad är viktigast för dig då du väljer mobiltelefon? Vilken föll ditt val på senaste gången du köpte en ny eller begagnad? Varför valde du den?

Sist köpte jag en billig, chockrosa Nokia som man inte kan göra annat än ringa, ta emot samtal och skicka sms med. Jag har en iPhone 4S från jobbet och den fungerar som en liten dator och är alltid med mig, så jag tyckte inte jag behövde köpa nån dyr mobil för att ha privat. Jobbtelefonen har allt annat jag vill ha... möjlighet att surfa, kolla mail, spela lite spel, kolla facebook och blogga.

7. Ett litet barn som du aldrig sett ringer på din dörr och har gjort sig illa, vad gör du?

Plockar fram min ganska välutrustade "första hjälpen-väska", använder min erfarenhet för att ta hand om skadan efter bästa förmåga, tröstar och följer/kör barnet hem om den inte kan sitt telefonnummer eller mammas/pappas namn så jag kan hitta det och ringa dem. Är skadan så allvarlig att jag anser att det behövs stygn eller läkarvård tar jag barnet till sjukhus och försöker samtidigt få tag på föräldrarna.

8. Du ska ha grillkväll med dina vänner, vad föredrar du, knytkalas eller att göra allt själv?

Det beror på... båda alternativen kan vara trevliga... Om jag bjuder in till middag fixar jag i regel allt själv, men om det är något man kommer överens om tillsammans att man ska göra blir det oftast knyt.

9. Om du fick välja helt fritt, hur vill du bo?

I hus! Helst vid vattnet och gärna lite på landet... inte mitt i stan i alla fall.

10. Hur ser ditt liv ut om 10 år?

Förhoppningsvis har vi flyttat till hus. Vi kanske har barn, kanske inte. Jag har förhoppningsvis kvar samma jobb, eller ett annat jag gillar lika mycket. (Egentligen hoppas jag på att vi bor i Värmland igen då, men det är nog att önska för mycket.) I övrigt önskar jag inte mycket förändringar. Jag är rätt nöjd med mitt liv som det ser ut idag!

11. Dina barn eller din partner vill skaffa djur, valet står mellan orm, råtta eller hamster, vad föredrar du?

Hamster går bort. Inte för att jag tycker illa om dem, men tycker de är lite tråkiga husdjur. Ormar tycker jag är coola, men skulle det vara barnen som frågar om det skulle jag inte tycka det var ett lämpligt husdjur. Råttor är också roliga och jag skulle nog välja en råtta... eller en råtta OCH en orm.

3 kommentarer:

  1. Hehe... Spännande svar, hoppAS bara att du inte matar ormen med råtta. Maken har planer på att så småningom åka mot dina trakter, När jag vet när det blir och/eller om det blir så hör jag av mig och kollar läget om vi kanske kan ses ngn stans. Du behöver inte lova mer än att svara när det blir aktuellt med det svar som just då är det mest passande för dig. =)

    SvaraRadera
  2. Sv - Jadsu, jag har ingen aning om hur det är med den saken. Har fullt upp med mina egna skulder... Blä! Men självklart hör jag av mig och du med så ser vi var vi möts för vist måste vi träffas ngn gng iaf. =)

    SvaraRadera
  3. Har lite bloggtorka, okej om jag snor dessa frågor? :)

    SvaraRadera