måndag 2 april 2012

Svar till anonym

"Newroz är ingen arabisk nyår. Det är en kurdisk nyår." skrev "anonym" i en kommentar till mina bilder.

Sant, delvis i och för sig, men jag skrev heller inte att det var ett arabiskt nyår... Jag skrev att det firades i "arabvärlden" - alltså Mellanöstern som består av flera länder där bland annat området Kurdistan ingår.

Iran firar också Newroz - även i de delar som inte är kurdiska och därför valde jag att inte skriva "kurdiskt nyår".

Nu tänker jag inte göra detta till en politisk blogg, så om det även fortsatt stör dig föreslår jag att du läser någon annan blogg för detta är en "tjockisblogg" där tjockisen råkade åka på en så kallad "semester" till Irakiska Kurdistan - något som inte kommer göra om, oavsett om de blir ett eget land eller fortsatt ingår i Mellanöstern/Arabvärlden/Främre Orienten - kärt barn har många namn.

 

1 kommentar:

  1. Enda sen tonåren har jag haft fobier för fotografier för att jag blivit hånad för att jag är en tjockis, så jag undviker allt vad som heter kameror men jag jobbar samtidigt på det... så vem vet kanske ett foto dyker upp framöver :p

    Jotack projektet går framåt men inte alls så snabbt som jag trodde såklart, jag gör jämt misstaget att utgå ifrån att jag är frisk och kan köra samma som de friska. Har hållit på en månad nu och det har krånglat en massa med maten, har fått testat massa olika varianter men tror nu att jag äntligen hittat rätt, har inte varit sjuk på tre dagar nu iaf (ta i trä). Men bara maten fungerar så jag inte blir sängliggande så blir det att köra fullt ut (enligt den målsättning som ritats upp), känns bra och jag är väntlös som attan.

    Psykiska hälsan är det mindre bra med därav min osynlighet, åker berg och dal bana som aldrig förr så jag blir rent åksjuk. Hoppas det vänder snart för det börjar bli olidligt.

    Ser jag har massor av inlägg att plöja igenom framöver :)

    SvaraRadera