onsdag 25 april 2012

Vill du byta med mig?

Usch! Senaste dagarna har varit ett mindre helvete, men inget som beror på operationen. Hade jag inte gjort den och gått ner så pass mycket som jag ändå hittills har gjort, skulle det nog varit ett större helvete.

Har sovit uruselt och varenda liten led och muskel har varit i upprorsstämning... till och med huden har gjort ont. Så dagens middag såg ut enligt nedan, även om jag inte tror att särskilt många vill komma och dinera med mig...


Orkar inte göra nåt och skulle helst av allt bara vilja lägga mig i sängen/soffan och dra nåt riktigt gammalt över mig och strunta i världen, men jobbet måste skötas, bilar ska hämtas, lägenheten måste städas och tvätt tvättas. Funderar allvarligt på att köpa hushållsnära tjänster på RUT-avdrag. Nån som kommer hem en gång i veckan och städar ordentligt så det är rent och fint när man kommer hem och man slipper få ångest när man öppnar dörren och ser hårtussarna efter katterna rulla över golven... men jag är lite för mycket kontrollfreak för att tycka att det känns okej att ha nån som kommer hem och grejar i mitt hem när jag inte är hemma, så det får nog vara ändå... 

Dags för efterrätt - ett par piller till...

  

4 kommentarer:

  1. Jösses vad piller. Åt du alla dem? Vad är det för piller?

    Sv - Paketet innehöll en vinst somm jag ännu inte klurat ut riktigt vad det är. Tror det är hudkräm av någe slag. Återkommer om det. =)

    SvaraRadera
  2. sv - Uff... Du, det där är ju galet många tabletter. Förstår att de inger mättnadskänsla. Större tabletter kan jag bara få i mig genom att tugga macka och sen med tungan gegga in tabletten i mackan innan jag sväljer. Med vätska fungerar det inte alls.

    SvaraRadera
  3. Vet hur det är, jag har också EDS också inne i en mindre bra period tyvärr. Min middag ser också ut ungefär så där =P.När fick du diagnosen? Kämpa på

    SvaraRadera
  4. Okej. Ja vissa läkare ska inte vara läkare helt enkelt. De som säger att man måste ha problem sen man föddes vet inte vad de pratar om och det är just det som är problmet med denna diagnosen att många knappt vet vad det är för något. Jag fick min diagnos 2006 på akademiska via smärtkliniken. Nej jag har också lärt mig leve med grudsmärtan och jag pratar sällan om min sjukdom utåt för oförstålsen är så stor men som du säger så är dipparna mindre roligt. Har du Facebook? Är du med på EDS formuet isåfall?

    SvaraRadera