lördag 23 juni 2012

Aftonen kom - och gick...

Midsommarafton kom och gick. Började dagen med invägning och hamnade på 78,6 kg, så det rör på sig, även om det går långsamt nu...


Vi packade sen in oss i bilen med 7 kg jordgubbar och lite annat smått och gott och styrde kosan mot Värmland. Kom fram perfekt till sill- & korvlunchen. Jag och barnen åt korv, färskpotatis och tillbehör... de andra åt sill istället. Gillar inte konsistensen på sillen så den undviker jag. Sen åkte självklart kameran fram, barnen lekte och busade både ute och inne innan vi gick iväg till hembygdsgården där firandet skulle ske. 

Midsommarstången restes, små grodor hoppades, Prästens lilla kråka slank hit och dit, mamma åkte rutchkana, en flisa hamnade i ett litet finger och myrorna i brallan fick sig en omgång av springglada ben. 

Efter det grillades det och bjöds på riktig köttfest och min bror är verkligen riktigt duktig på marinader och mat! Sen kom jordgubbarna fram med fritt val av vispad och "platt" grädde. Vi var väl hemma runt midnatt ungefär och kom i säng runt 2. Sen sov jag till kl 11 (!!!) innan jag brydde mig om att kravla upp och lägga mig i soffan och greja med bilderna från gårdagen. 




Så snart reprisen av Hells Kitchen är slut ska jag slänga in lite potatis i ungen och värma på lite av den kurdiska kebaben som finns kvar, så vi får nåt i magarna även denna dag... för att döma av att kylskåpet verkar ha svängdörr idag måste nog gubben vara hungrig, men väntar på att jag ska laga nåt... *suckar* 

Fortsatt trevlig helg hörrni!

  

2 kommentarer:

  1. Kan han inte laga till något själv om han är hungrig? Låter som om du haft en bra midsommar i allafall. =)

    Ok, du tar korven så tar jag sillen. =)

    SvaraRadera
  2. Sv - Haha... Där har du en likhet med mannen min. =)

    SvaraRadera