fredag 15 juni 2012

Ogräs i mitt vardagsrum

Idag har jag varit på tur och hämtat bilar... igen. Kom hem runt kl 15 och fick med mig gubben ut på en biltur för att plocka och fota lite blomster. Mina filter till kameran kom idag!! Så nu kan jag utnyttja kameran på alla sätt jag kunde tidigare igen *glädje!*

Igår städade jag på balkongen och åkte med ett lass till soptippen. Tyvärr står det kvar en gammal kyl och en frys som också skulle dit, men jag orkade inte åka flera vändor och klarar inte av att bära dem själv riktigt, så det får vänta tills jag får hjälp... Nu går det i alla fall att sitta på balkongen och njuta av det uteblivna sommarvädret, och det var därför jag ville plocka lite blommor - för att ställa på balkongbordet.

Vi åkte ut på landet och så fort jag såg nåt jag ville ha skrek jag "STANNA!!!" och gubben gjorde då bäst i att följa mina instruktioner - han är så snäll, så det gjorde han och till slut hade jag en lite sommarbukett med bland annat Liljekonvaljer, Prästkragar, Klöver, Blåklockor och Smörblommor och en stooor bukett med Lupiner. Det blev så mycket att det räckte både till balkongen och till en stor golvvas i vardagsrummet.



Varför betala dyra pengar för färska snittblommor när naturen är gratis?! Och jo, jag vet att Lupiner klassas som ogräs, men jag tycker om dem och de finns i färger jag älskar...

Nu ska jag fixa lite för imorgon får vi finfrämmat från huvudstaden! Undrar om maken har lust att förpassa den gamla datorn till något ställe där vi slipper se den... hm... blir väl ett fall för förrådet tills vi åker till tippen nästa gång.

Min lilla vattenkanna i plåt på balkongen.

Sommarbukett

Lupinerna på balkongen

Syren

Näckrosor
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar