tisdag 12 juni 2012

Vikten av fotboll

Jag ser inte på fotboll! Jag är inte intresserad av fotboll! Jag har ingen aning om vad som händer i fotbollsvärlden, men enligt alla statusuppdateringar på Facebook får jag väl anta att det inte går särskilt bra för Sverige i EM, VM, OS eller vad det nu är för tillställning i Ukraina och Polen.

Om det nu är så att Sverige spelat en match och genom den förlusten åkt ur hela arrangemanget... kan vi så slippa och se alla tv-sända fotbollsmatcher som petar bort andra program? Och kan vi kalla hem de 14 poliser som är stationerade i Ukraina under arrangemanget, som bara kostar oss fantastiska summor med skattepengar - till ingen förtjänst?!

En tältplats på en leråker ett antal mil utanför Warszawa skulle kosta EUR45.- per person och natt och var det enda som fanns att tillgå om man ville åka till Polen den här månaden. Vi har planerat en liten semestertripp dit, men fick senarelägga den till augusti istället, för 450:-/natt och person i ett tält på en leråker, förmodligen i hällande regn och minst 4 mil utanför stadsgränsen går jag bara inte med på!

MEN... tänk nu om tältplatserna är så dyra... hur dyrt ska det då inte vara att inkvartera 14 poliser i regeringskvarteret under hela arrangemanget, med boende, mat, traktamenten, löner, transporter osv... DET är det vi skattebetalare som får stå för och jag är inte ens intresserad av skiten!! Låt fotbollstöntarna slå varandra gula och blå, for all I care! Jag ser hellre att mina skattepengar går till något viktigt!

Ja, ja... Fotbollen till trots så är min vecka på bageriet nu slut och jag sitter på mitt ordinarie kontor igen och letar bilar som ska hämtas.

Bagerivistelsen med mumsande av frallor och muffins gjorde mig tydligen gott för när jag vägde mig i morse stannade vågen på 78,9 kg vilket innebär att 41 kg försvunnit hittills!! WOHOO!! Jag kan inte ens minnas när jag såg den siffran senast...

Vikten av fotboll är ingenting jämfört med vikten av mig! Sug på den ni!

 

1 kommentar:

  1. Sverige bevisade...

    Inför fotbolls-EM sa många experter att Ukraina var det sämsta laget. Vi bevisade att de hade fel.

    http://bit.ly/NujE2o

    SvaraRadera