tisdag 5 juni 2012

Svar på utmaning

Har fått en ny utmaning med frågor från Celine.


1. Om du fick ändra bara en enda sak i ditt liv (som varit), vad skulle det vara och varför?

Jag skulle aldrig gett mig in i restaurangbranschen med människor som helt saknade samvete och god ton! Då hade jag varit en rikare människa idag, men har å andra sidan vunnit erfarenhet - som jag så här i efterhand gärna skulle varit utan!

2. Om du plötsligt ärvde 1 miljon, men kravet var att du skänkte bort 800 000:- till 3 olika ställen, vilka ställen väljer du?

Jag skulle ge en del till mamma, en del till svärföräldrarna och en del till att skapa en fond för syskonbarnen och deras barn.

3. Om du i ditt nästa liv skulle bli en möbel, vilken vill du då bli? Motivera!

Hm... En soffa med komfort, hållbarhet och kvalitet som heter Slappa, kanske... där många mjuka rumpor kan göra sina avtryck i ett försök att ta det lugnt, älskande kan vara romantiska och familjer kan mysa.

4. Nämn 3 tv-serier jag bara måste se!

Cityakuten!! Chicago Hope och Kliniken (en tysk serie från 80-talet), eller Slavägarens dotter.

5. Nämn 4 bloggar som står högt upp på din favoritlista.

Svårt med bara 4 stycken... Jag läser många och kollar dem varje dag, men dessa går jag av en eller annan anledning in på först... Malin Sörmlind, Phantazia, Carolas och Elly's mammas

6. Vilken färg föredrar du på dina kläder?

Rött, Lila och Turkos

7. Vilken bilmodell och färg vill du helst ha? Kravet är att alla i din familj (ej bröder, systrar och föräldrar, utan partner och barn) får plats i bilen.

Mazda CX-7 eller Nissan Qashqai i silver eller antracitgrå.

8. Om du vill åka på billig semester i Sverige med din familj, vart åker du då och varför?

Karlstad och Mariebergsskogen... det är lugnt och stillsamt, vackert och rofyllt, trots att det ligger mitt i stan. Vi är över lag dåliga på att semestra i Sverige och borde kanske göra det mer!

9. Mjölk eller Cola?

Mjölk!

10. Vad för tävlingar vill du helst se i min blogg? Vad vill du kunna vinna?

Jag är dålig på att delta i tävlingar och vet inte riktigt vad som skulle få mig att delta mer.

11. Loppisar eller Ikea?


Båda fyller sin funktion, men det är lite mer spännande att gå och botanisera på en loppis än Ikea. Till Ikea åker jag om jag vet vad jag ska ha, stormar genom alla "genvängsgångar" för att slippa gå 6 km som egentligen är 250 m för att hitta det jag ska ha. En loppis kan ta en halv dag och det gör ingenting!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar