torsdag 21 juni 2012

Bra sätt att bli av med påträngande säljare

Har jobbat några timmar idag och på väg hem köpte jag med mig jordgubbar till morgondagen. Fick även med mig 3 kg färskpotatis för 50 öre kilot och lite annat smått och gott, så när jag kom hem lagade jag lite mat till oss innan vi tog en sväng ut med bilen.

Stannade på Citygross för de hade strumpor (med Hello Kitty) 3-pack för 29:- och det ville jag ha. Precis när man kom in genom entrédörren stod det en säljare för "Positiv Pension" som stoppade mig:

- Hej! Får jag fråga, har du ett jobb?
"Ja, det har jag och jag är mycket nöjd med det!" svarade jag.
- Då vill jag låna dig i ett par minuter för att berätta om hur du kan få högre pension.
"Nej tack" svarade jag, "jag har så mycket pengar att när jag går i pension om 30 år kommer jag ha så mycket att jag inte hinner göra av med det innan jag dör även om jag spenderar ofantligt mycket varje dag. Jag vill inte ha mer!"
- Men...
"Nej tack, jag vill INTE ha mer pengar!"
- Okej, då får du ha en fortsatt trevlig dag..."

Det var väl inte riktigt sant det jag sa... men han blev tyst i alla fall och jag slapp höra hans säljsnack och kunde gå in och handla i lugn och ro. Praktiskt sätt att bli av med säljaren...

Dags att lägga sig snart. Mätt i magen, trött i kroppen och härligt väder ute!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar