söndag 24 juni 2012

Jag är inte gammal!

Idag har jag haft totalt magras - inte på grund av att jag ätit fel, för fort, för sött, för fett eller så utan för att jag tog Laktulos igår och det gav effekt idag. Laktulosen i kombo med mens och järntablett blev förmodligen lite för mycket för magen. Nu verkar det i alla fall vara över och jag har ätit lite vita bönor... för att det är gott, proteinrikt och enkelt. Vi åt fisk tidigare idag, men då orkade jag inte äta särskilt mycket eftersom tarmarna dansade rumba i magen just då...

Idag postades det en "påminnelse" på Facebook. "Det är i år 20 år sen vi sprang ut från matsalen i Dejeskolan efter att ha klarat av hela grundskolan, och det tänkte vi nu fira senare under sommaren."

Ursäkta mig lite här nu... 20 år sen jag gick ur 9:an??! Nej, det tror jag inte på!

20 år sen jag gick ur grundskolan betyder:


  • 17 år sen jag gick ur gymnasiet.
  • 18 år sen jag tecknade abonnemang med Europolitan (numera Telenor) och har haft samma nummer och operatör sen dess. 
  • 16 år sen jag flyttade hemifrån. 
  • 25 år sen jag blev faster för första gången.
  • snart 10 år sen pappa gick bort. 
Det går inte ihop eftersom jag inte är så gammal... 

Väljer helt enkelt att inte tro på det där! Och jag får tänka igenom både en och tre gånger om jag ska gå på återträffen eller ej. I skrivandets stund lutar det åt att jag inte går, men det hinner rinna mycket vatten under broarna och solen hinner stiga och sjunka många gånger innan slutet av juli. 

Går ni på återträffar med gamla klasser när det blir sånt? 
  
Dagens egobild...

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar