tisdag 19 juni 2012

Midsommarplaner

Hade först inte tänkt göra någonting alls på Midsommar, men mamma ringde tidigare idag och frågade om vi inte ville träffa henne på Midsommarafton och då kunde man ju inte gärna säga nej. Hon är nyopererad, sjukskriven och sugen på lite sällskap, lät det som...

Det kommer väl bli lite traditionell mat i form av sill och färskpotatis, till de som äter det och kanske en korv till mig, sen blir det grillat också och det går ju alltid ner! Det blir garanterat en härlig dag med broder, moder, syskonbarn och syskonbarnbarn... och gubben så klart! Vi frågade även om inte svärföräldrarna ville följa med, men eftersom svärmor inte är helt kry tackade de nej.

Men, innan det är helg är det ett par arbetsdagar kvar och imorgon innebär det att jag kommer åka till Strängnäs och Södertälje. Inget jag egentligen känner för, men ibland får man väl bita ihop... Har inga större förhoppningar om att det är något roligt jag får köra hem - misstänker att det är en Citroën Jumpy eller Mercedes Vito, trista transportbilar med andra ord. Har dock en nästan ny Volvo V70 att hämta imorgon också, där jag bor... i samma hus faktiskt, så det kan bli spännande, fast det är en konkurs från Skåne så min granne är ingen dålig betalare, hon/han har bara jobbat på ett företag som inte funkade i längden...

Nu ska jag ta min kvällskaramell och gå och lägga mig. Undrar om katterna ska få vara i sovrummet i natt eller ej. De lägger sig på var sida om mig och då rör jag mig inte när jag sover och vaknar till slut av att jag har så ont i kroppen av att legat i konstig ställning i flera timmar. Kanske är bäst om de inte får vara med...

Tissitatterna!

Max, Maximilliam, Kompis, Pojken - kärt barn har många namn.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar