lördag 12 maj 2012

Är du kändis?

Sitter på bussen mot Örebro. Ett väldigt bekvämt sätt att resa... mycket bättre än tåg - komfortmässigt och enligt tidtabell, plus gratis wi-fi.

Det kom på en söt tjej som förmodligen har Downs syndrom och och tittade länge på mig innan hon tog mod till sig och frågade:
"Är du kändis?"
Jag blev förvånad över frågan, inte att hon pratade med mig, utan den faktiska frågan, men svarade nej och frågade varför hon trodde det...
"Du är så snygg! Och du har snygga kläder och snygga väskor... och naglar. Sånt är dyrt. Jag trodde du va' känd."
*söt*
Tackade men sa att jag var som vilken vanlig tjej som helst och att jag blev väldigt glad för hennes komplimang och talade om att hon var MINST lika snygg och hon log lite generat och hennes assistent såg ut som hon ville dö lite...

Har köpt en blommig "åka bort-väska" ett par tunikor, tre bikinis och en baddräkt idag. Hoppas få användning för allt... om det vill komma nån sommar nån gång...

Måste visa en bil som kör runt i byn vid mitt jobb... Rosa Pantern-rosa. Syns gör den i alla fall!



2 kommentarer: