fredag 11 maj 2012

Självförtroendet ökar i takt med viktminskningen

Kommer på mig själv, då och då, med att sitta och titta på bilder av mig själv och tycka att jag börjar se rätt okej ut... Det är en STOR förändring från att ha avskytt att se sig själv och tycka att man ser vansinnigt bedrövlig ut och rätt bra för självförtroendet!

Idag tog jag tag i det jag så länge skjutit på på jobbet - att arkivera och sortera. Det är galet tråkigt, men när högarna börjar svaja och se ut som de är på väg att fara i golvet vilken sekund som helst, kan man inte låta det vara längre och bara lägga på fler papper. Så nu är mitt kontor rent och snyggt igen. Inga pappershögar som liknar "Lutande tornet i Pisa" och pärmarna är fyllda och arkivlådorna likaså och undanstoppade. Riktigt nöjd med mig själv när jag åkte från jobbet en stund efter lunch.

Imorgon ska jag ut på en liten tur och leverera en bil, handla lite och sen ta bussen hem. Tänkte lyssna på en ljudbok på bussen och faktum är att jag tycker buss är riktigt trevligt och dessutom bekvämare än SJ's skittåg som både är obekväma och aldrig i tid. Hoppas på lite bättre väder imorgon, men det är kanske att hoppas på för mycket...

Att bo på 11:e våningen när det är oväder och blåser halv storm är inte jätte häftigt. Fönstrena skallrar och persiennerna slår mot rutorna trots att de är mellan glasen. Det känns nästan som rutorna ska gå sönder av vindtrycket och jag tycker det är lite läskigt. Att bara höra regnet mot rutorna har jag däremot inget emot - det kan vara ganska mysigt, men när hela huset börjar svaja för att det blåser ångrar man att man bor så högt upp...

Nu ska jag lägga mig och läsa Ica Kuriren... ja, jag samlar vuxenpoäng (är ju faktiskt över 35) och prenumererar på den.

Ha det bra och ni får "beundra" en bild på mig också... som jag tog tidigare idag när jag var less på allt sorterande! Jag är inte längre världens fulaste! Det ni!!


  

2 kommentarer:

  1. Du har aldrig varit värdens fulaste !!! Men du är super snygg nu! Jätte kram Goa du!
    Pilla

    SvaraRadera
  2. Wow... Det där fotot gillar jag. Nästan lika snyggt som du är irl. Men bara nästan. ;-)

    Nu vill jag gärna höra historien bakom att fy flyttade in i en lägenhet uppe bland molnen...

    SvaraRadera