tisdag 1 maj 2012

Fint väder

Fint väder idag så vi tog en tur till Stadsparken. Vi har en riktig korkek här i Örebro... det enda som saknas är Ferdinand. Någon har bemödat sig med att klättra upp i träden och knyta fast vinkorkar trädda på ståltråd i trädet. Återstår att se om parkförvaltningen låter dem sitta kvar eller ej...


Vi promenerade runt lite och stannade till på Jeremiabageriet i Wadköping och köpte lite fikabröd (en jättegod kardemummabulle till mig och en russin och pumpafröfralla till gubben) och en valnötslimpa. Fikabrödet åt vi på en parkbänk på en av innergårdarna i Wadköping där även kaffe köptes. Valnötslimpan tog vi med oss till svärföräldrarna som bjöd på grillat.

Jag hade med en baddräkt till svärmor som jag köpt på utförsäljningen. Hon hade kollat på samma och tänkt beställa den. Hon provade den och sa att den är islamsk nedtill men svensk upptill (nu är hon inte troende och skulle prova den när hon går på vattengymnastik på torsdag). Sen läste hon på lappen som satt på baddräkten också - utan glasögonen på ska tilläggas... "Denna baddräkt är tillverkad av marknadens bästa tyg. Vi kan dock inte garantera att tyget inte bleks av solljus, saltvatten eller klor. Skölj alltid baddräkten med kranvatten efter användning och krama ur vattnet, utan att vrida tyget." Så långt, allt bra och vi förstod allt... sen fortsatte hon... "Låt baddräkten hänga fritt och torka i skogen" ???? 

Jag skrattade och frågade svärmor om det verkligen stod att baddräkten skulle hänga i skogen och torka. "Ja, jag har inte glasögonen på mig, men det tror jag." 

Det visade sig att det stod "Låt baddräkten hänga fritt och torka i skuggan" och svärmor sa sen att de som inte var nära skogen inte fick använda den baddräkten. 


Själv har jag provat en klänning jag köpte, som nästan passar. Om en månad sitter den förhoppningsvis som den ska och nej, man ska inte ha jeansleggings under, men jag orkade bara inte ta av dem för att ta en bild.


Dagens "outfit" var jeansleggings och en röd & vitranding topp. Det börjar ta sig! Om bara vågen ville krypa ner under 80-strecket så skulle jag bli jäkligt nöjd, men det kommer väl när det kommer och kroppen är redo - eller inte...


  

2 kommentarer: