torsdag 10 maj 2012

Konstiga drömmar

Jag har varit nagelbitare i 32 av mitt snart 36 åriga liv. Nu är mina naglar långa (nyligen nedklippta något), relativt snygg och välvårdade, de är starka som sjutton och jag är inte särskilt försiktig med dem, de är framförallt mina egna och inga fejknaglar!

Naglar är bra till mycket... skrapa bort saker med, skruva med till exempel. Under den tiden jag inte bitit på naglarna har jag nog bara lyckats ha av någon nagel vid kanske 5-6 tillfällen och då har kraftigt våld varit inblandat. Alltså, jag har inte slagits, men typ råkat stänga bildörren på en nagel och sen ryckt bort den och då gick den av. Städat och råkat flänga in ena fingret i ett rör så den nageln gick av delvis. De går inte av annars... och varje gång blir lika "traumatisk" för mig och jag vill "amputera tillbaka" nageln eftersom det annars ser oestetiskt och ojämnt ut på handen.

Well... jag drömmer titt som tätt att jag antingen biter av mig alla naglar i frustration, nervositet, stress eller liknande. Att naglarna går av eller att någon kommer och klipper av alla för mig.

I natt var inget undantag. Jag drömde att ena tumnageln gick av för att jag gjorde något som den på riktigt aldrig skulle gå av för. När jag sen stod i duschen i morse tänkte jag att jag måste fila bort för det blir ju flisigt när en nagel går av och fixa till det innan jag åker till jobbet... Jag är fortfarande övertygad om att minst en nagel är av och blir alltid lika förvånad när jag kollar och de alla är kvar.

Förstår inte varför naglarna helt plötsligt är så viktiga för mig och ger mig såna drömmar. Andra drömmer mardrömmar om monster, att de blir jagade i mörkret, vaknar med bultande hjärta och svetten rinnande... Jag... jag drömmer om naglar och att de går av, men vaknar med nästan samma känsla.

Jag förstår inte riktigt varför... Visst är det lite sjukt?!


 

6 kommentarer:

  1. Va??? Snart 36?? :-O Är du säker? Du såg ju inte så gammal ut ju.

    SvaraRadera
  2. Vad konstigt. Jafg som var så säker på att du inte var en gamling som Fredrik. Fast det är klart han är ju fortf äldre än dig. Han fyller 40 den 27 sept.

    SvaraRadera
  3. Sv - Javist har du 4 år kvar. Men jag ser ju ut att vara närmare än dig. Du ser ju ut å ha minst 8-9 år kvar ju. ;-)

    Föresten... Man vet ju aldrig var du är, skulle du mot förmodan vara n'ra Capio den16 maj kl. 10 så får du komma å hålla mig i handen. =)

    SvaraRadera
  4. Oojoj... Jag bjuder på felstavningarna...

    SvaraRadera
  5. Sv - Det kan kännas som en dålig egenskap då man upplever att det är så himlans många som inte förstår hur man tänker/känner/agerar när man helt enkellt är sig själv.

    SvaraRadera