lördag 26 maj 2012

Trevlig helg i Vänerskärgården

Igår åkte vi till min bror med barn för att vara med på deras byförenings pubkväll och grillning. Fantastiskt trevlig tillställning och imponerande mycket folk för att vara en riktigt liten by utanför Karlstad. Vädret var underbart, maten god, barnen glada och allt var trevligt. 

Sen satt vi uppe och pratade till långt in på småtimmarna när jag kom på att jag kanske måste sova eftersom jag skulle på utförsäljning tidigt på morgonen. Utförsäljningen var denna gång en liten besvikelse eftersom det var för mycket folk och fel typ av kläder... eller inte vad jag ville ha i alla fall, så det blev bara en top och en kjol, men det kan man väl vara nöjd med också egentligen...

När jag kom tillbaka efter shoppingen åkte vi ut till Naturreservatet Segerstad Skärgård. Jättefin promenadväg ut till de långa bryggorna som ledde ut till stenarna och vattnet där det var hur mysigt som helst och vi gick runt på stenarna och tittade efter djur i vattnet, grillade korv och njöt av solen och värmen. Tärnorna flög över våra huvuden, trollsländorna förbi våra ansikten, vi hittade vattensalamandrar i en "pöl" och såg flera fina segelbåtar ute på Vänern. 

Innan vi åkte tillbaka till Örebro försåg jag mig med lite rabarber för att kunna göra paj och kräm och det tänkte jag ägna mig åt imorgon.

Har precis tagit en Imigranspruta så nu ska jag vila en stund, men lämnar lite bilder från dagen... 

OBS! Bilderna är mina = Rör ej! utan att fråga!!







  

1 kommentar: