måndag 14 maj 2012

Mamelucker/bloomers

Har idag varit och inhandlat två par mamelucker eller bloomers, på den lilla söta butiken Emmas Lillstuga ute på landet utanför Örebro. Ett par vita och ett par chokladbruna. De kommer bli en klar favorit i sommar, även om det första gubben sa var "hmm... det ser ut som sån där gammaldags underbyxor", vilket det ju också är, så han hade rätt och jag försökte förklara att det är skönt och man känner sig lite mer klädd och att det är sött. Vet inte om han höll med...

Provade dem till en vit och en lila tunika/klänning. Kan inte bestämma mig för vilken kombination jag gillade bäst, men sommaren (om den börjar nån gång) blir förhoppningsvis lång och jag hinner prova mig fram och testa alla kombinationer för jag har fler tunikor/klänningar också som de kan passa till.

Jag kommer ha mina mamelucker på mig på både studenter, dop, kalas och annat som kan tänkas vara i sommar... så släkt och vänner får helt enkelt vänja sig vid att jag går runt i underkläder på deras tillställningar, men de visste nog sen tidigare att jag är lite halvtokig.


Vill också tacka "Vickan" för kommentaren jag fick och förtydliga att jag bor i Örebro, men jag är värmlänning och man tar aldrig Värmland ur en värmlänning oavsett var man placerar den! Du är i alla fall hjärtligt välkommen att läsa och följa bloggen. 

Nu ska jag fixa det sista med maten som idag blir hemgrillad kyckling, sås, ris och grönsaker och sen se på tv under tiden jag grejar lite med jobbsaker, även om ingen kollar notaten jag gör så det är egentligen helt meningslöst, men det känns bättre för mig i alla fall!

  

4 kommentarer:

  1. Jättekul att du hittade hit och så fin i bloomersen blev du!
    Såklart är det helt okej att du länkar ;)
    Kram Emma

    SvaraRadera
  2. Vilka söta! har helt missat att dom blivit moderna. Och attans vad smal du blivit, jag blir så imponerad och glad att se dig.

    70st nagellack, hur hinner du använda dom? jag är helt chockad :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. När fröken sitter och kollar på Gordon Ramsie eller något annat program så passar hon på att ta fram nagellecken och förpestar luften i lgh:en och med tanke på hur velig hon är hinner hon testa EN massa olika nagellacker.

      Mvh//Maken.

      Radera
  3. Så jättefin du är i dina Bloomers, kram Lisbeth

    SvaraRadera