tisdag 22 maj 2012

Orkar inte komma på något att blogga om så jag antar en utmaning från Celine att svara på följande frågor:

1. Var har du haft för djur, har du några nu, vad?

Jag har katter idag och har alltid haft katter, men också haft kaniner, fiskar och möss.

2. Varför började du att blogga?

Jag ville dokumentera min viktnedgång och Gastric Bypass så jag själv skulle komma ihåg, kunna gå tillbaka och läsa, lägga till bilder osv, och tyckte att det passade att göra som en blogg - sen är det inte så viktigt för mig om andra tycker det är bra och/eller vill läsa.

3. Har du syskon?

Jepp serru... det har jag! En syster och två bröder, alla äldre än mig och alla har barn, så jag har dessutom 9 syskonbarn och 3 syskonbarnbarn.

4. Vad gör du om dagarna?

Jag jobbar, som inkassohandläggare och återtagare, men jobbar även lite på ett bageri med ekonomi och gör även nån tårta eller liknande då och då.

5. Har du åkt ambulans någon gång?

Hm... tänker efter... Nej, jag tror inte det. Jag tror jag alltid blivit skjutsad till akuten/sjukhuset när så behövts.

6. Har du legat inlagt på sjukhus, varför? Har du exempelvis opererats?

O ja, jag har legat inlagd ett antal gånger och opererats två gånger bland annat min Gastric Bypass. Har bland annat legat inne för misstänkt blindtarm ett antal gånger, men de kom fram till leverproblem första gången istället och andra gången kunde de inte säga vad det berodde på, men förmodligen en kraftig lymfinfektion som slog ut kroppen och orsakade extrem smärta, hög feber och konstiga värden.

7. Har du gått på dagis, lekis eller hos dagmamma?

De dagar min mamma behövde sova på dagen pga nattarbete var jag hos mormor och morfar. Har aldrig haft någon dagmamma eller varit på dagis. Tvingades gå på Kyrkans barntimmar, men det var sparkande och skrikande jag gick/drogs dit. Förskolan var första "dagvården" jag fick i barngrupp på riktigt. Gillade inte det heller riktigt, men hade inget val.

8. Hur hanterar du värmen som är sommartid?

Duschar kallt om det är galet varmt, men avslutar alltid den svalkande duschen med riktigt varmt vatten eftersom det känns bättre och man inte svettas lika mycket efter duschen då. Håller mig helst i skuggan och tycker om att ligga i vattnet och guppa om tillgång till det finns.

9. Bor du som du vill bo, om inte, hur vill du bo?

Nej, en två i Vivalla med bredband är inte min dröm. Jag vill bo i hus, helst på landet, men hus i alla fall.

10. Vad har du för planer för kommande året?

Jag vill inte dela med mig riktigt av de planerna än... Självklart är en del av planen att komma ner till målvikten och sen stanna där, men det finns så mycket mer jag har planer för inom ett år, men det återstår att se om något blir som jag hoppas.

11. Vem har bestämt/påverkat vad du har för porslin hemma i ditt skåp?

Det är väl nästan uteslutande jag själv. Gubben hade några vardagstallrikar när jag flyttade in som fortfarande finns kvar, annars är det mitt porslin och min älskade glasservis från Kosta, som heter Elon.

Ett av mina Elon-glas

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar