tisdag 29 maj 2012

Sömnig tur till Västervik

Idag har inte varit någon riktigt bra dag...

Allt började på tok för tidigt eftersom jag skulle åka med jobbet till Västervik och hämta bilar från en konkurs. Resan tog nästan 4 timmar dit och lika många hem. Hade ont i huvudet och kroppen och var egentligen inte alls i stånd att köra, men hade lovat så det var bara att bita ihop och följa med. For in och ut ur dvalan under färden dit och på vägen hem körde jag med AC'n kraftigt blåsande rakt i ansiktet för att inte somna. Ibland blir jag nästan sjukligt trött... så där trött att jag mår illa och nästan får små "blackouter", sekundkorta, men ändå och jo, självklart vet jag att jag inte ska köra bil då, men med kall luft i ansiktet gick det bra, men har frånsagt mig alla andra turer tills jag känner mig helt 100 igen.

När jag kom hem sov jag en stund på soffan och gjorde sen både manikyr och pedikyr (hemma), så nu är både händer och fötter sommarfräscha! Ett lite rosatonat nagellack och några blommor på några av naglarna blev det den här gången. Men... det tar väl bara ett par dagar tills jag tröttnat och tar bort allt och börjar om från början igen.

Ska hälla i mig resten av mitt isvatten nu och sen krypa i säng medan gubben knappar på datorn, katterna springer som tokar ut och in och värmen smyger sig in genom det öppna fönstret. Världen fortsätter snurra även om jag har en dålig dag - det är skönt att veta!

 

1 kommentar: