måndag 18 mars 2013

Färdig...

Min ena höft har bråkat med mig ganska länge och den verkar inte vilja ge sig. Ingen hittar nåt direkt fel på den heller så det antas ha med EDS'en att göra. Smärtstillande och tålamod är vad som ordineras... Tröttsamt!

Har shoppat en ny servis på en säljsida på Facebook. Vi byter ut vårt trista vardagsporslin mot denna... Funkar både till vardag och fest skulle jag tro... Köpte en kaffeservis för ett tag sen i samma stil som kommer passa utmärkt till, om det bjuds på middag nån gång.

Måste bara göra plats för den och det innebär att göra sig av med, eller packa undan en hel massa porslin och glas ur skåpen, men det blir ett kärt besvär! Behåller min fina glasservis från Kosta och lite vardagsglas så kan resten av vinglas och annat få flytta ner i en låda på vinden tills vidare - där redan (minst) en servis finns nedpackad. Den funderar jag dock på att sälja istället, men får se hur det blir med det... Kan ju vara bra att ha nån gång kanske. Ganska söt 50-tals servis.

Jag har för mycket saker!


  

2 kommentarer:

  1. Hur ser servisen ut som du funderar på att sälja? Letar en "finservis" som jag själv gillar men det är inte lätt att hitta! Har du bild?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska leta reda på, eller ta, en bild och pm'a dig på Facebook.

      Radera