fredag 29 mars 2013

Långfredag

Igår var vi ute med jobbet och det blev en blöt kväll för vissa... Jag var chaufför så jag drack isvatten, vilket tydligen blev jobbigt för de andra - de hade sett fram mot att se mig dricka vin och bli lite full även jag... Det får vi ta en annan gång dock!

Vi började kvällen på Bishop, innan middagen på Slottskällaren. Maten var mycket god! De andra åt förrätt, men om jag skulle orka varmrätten insåg jag att förrätt bara var att glömma. Vi fick en aptitretare först, i form av en god soppa med jättegott bröd till... sen smakade jag på danskens förrätt - Råraka med löjrom och alla klassiska tillbehör... Mums!

Varmrätten blev flamberad pepparstek på oxfilé med två olika såser och pommes/gratäng. Alla tog samma varmrätt så vi tog in både gratäng och pommes och jag tog lite av varje.

Några beställde in osttallrik och jag och chefens fru delade på en choklad- och hasselnötsefterrätt - himla god och alldeles lagomt mycket och sen fick jag danskens jordgubbar och hallon som kom med hans osttallrik.

Vinet, ölen och alkoholen flödade... Inga sura miner där inte!

Efter middagen bestämdes det att vi skulle gå till Harry's och det var jag inte särskilt taggad att göra, men det var tydligen obligatoriskt, sa chefen, som sen avvek med sin fru innan vi hann gå in, men regeln för kvällen var "Var snäll mot Marie, i övrigt är ALLT tillåtet!".

Och snälla var de på alla sätt och vis, fyllkajorna *ler*

Helt plötsligt skulle vi knalla över halva stan till Ritz istället. Det var kallt! Jag var inte förberedd på äventyr så mitt klädval kunde varit bättre och jag frös!

Ritz är ett ställe för 20-åringar. Jag och dansken var garanterat äldst! Musiken var alldeles för hög och dance-techno-trance-disco är inte min favoritmusik, särskilt inte i kombination med ett evigt blinkande med stroboskop som nästan gav anfall... Jag tröttnade när jag helt plötsligt stod själv vid ett barbord utan en arbetskamrat inom synhåll så jag skickade sms och taladeom att jag går ut och ville nån ha skjuts hem fick de komma ut. Snart var de ute och vi var på väg till Burger King för lite... fyllemat... antar jag.

Jag är för gammal... eller för nykter för såna rundor tror jag...

Sen fick de skjuts hem och jag var hemma strax efter kl 2. Lite halvseg idag vilket kanske passar bra en långfredag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar