söndag 10 mars 2013

Ljuva 70-tal

Har skaffat mig en diabilds-/negativscanner och letat på lite diabilder att testa scanna.

Första bilderna jag hittade var från 70-talet, på min moster (som gick bort förra året), min mormor (som också är borta), min mamma och min bror. Jag har redan tidigare konstaterat att min mamma var en mycket modemedveten och stilig kvinna, precis som mormor och moster.



Pappa var fotograf och lekte gärna med olika objektiv och vinklar.




Jag var också mycket lycklig som fick växa upp på en fin gård på landet, intill vattnet och idag bor mamma på motsatt sida om den lilla sjön.



Detta gav "blodad tand" och jag måste ta hem resten av alla miljarder diabilder och negativ som finns efter pappa och scanna resten också. Det gick snabbt och lätt, men eftersom det kanske inte är bästa kvalitén på bilderna längre och de är smutsiga så blir det inte jätteskarpt när man scannar, men jag såg klar skillnad på de bilder som var mer ordentligt monterade, mot de som var monterade i pappram. Minnen är det likaväl och de ska tas tillvara på!

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar